Godziny |
Czynności |
07:00-8:00 |
– schodzenie się dzieci – zabawy swobodne w kącikach zainteresowań – zabawy indywidualne i grupowe – rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci – praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wspomagania rozwoju i z dziećmi zdolnymi |
08:00-8:20 |
– swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela |
08:20-8:30 |
– ćwiczenia gimnastyczne (aerobowe) – ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję słuchową, wzrokową, grafomotorykę i koordynację wzrokowo – ruchowo – słuchowo – kinestetyczną) – utrwalanie poznanych piosenek, wierszyków, również w języku angielskim – rozmowy utrwalające ustalone z dziećmi normy zachowania w grupie i w przedszkolu |
08:30-9:00 |
PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA, ŚNIADANIE |
09:00-9:10 |
– zabawy ruchowe ze śpiewem – ćwiczenia gimnastyczne - zabawy logopedyczne usprawniające aparat artykulacyjny - ćwiczenia z elementami terapii ręki |
09:10-9:45 |
– zajęcia z poszczególnych obszarów edukacji: przyrodniczej, rozwijania mowy i myślenia, przygotowania do nauki czytania i pisania, edukacji matematycznej, muzycznej, plastycznej, kulturowo – estetycznej i zdrowotnej – realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju – rozwijanie umiejętności społecznych – kształtowanie poczucia przynależności społecznej i postawy patriotycznej – zajęcia z języka angielskiego |
09:45-10:25 |
– swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela – gry i zabawy ruchowe i językowe wynikające z inicjatywy dzieci lub nauczyciela |
10:25-11:30 |
– spacery – wycieczki – zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym |
11:30-12:10 |
PRZYGOTOWANIE DO OBIADU, OBIAD |
12:10-14:00 |
– odpoczynek w grupach młodszych (do godz. 14:00) – poobiedni odpoczynek w grupach starszych (do godz. 12:30) – słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela – relaksacja przy muzyce (kołysanki, muzyka poważna) |
12:30-13:00 |
– ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie, majsterkowanie – zabawy i gry językowe – zabawy rozwijające sferę poznawczą dzieci (kreatywność, logiczne myślenie, wyobraźnia) |
13:00-14:30 |
– zabawy swobodne – zajęcia dodatkowe: akompaniament do zajęć muzycznych, język angielski, korektywa, logopedia, terapia pedagogiczna, zajęcia z psychologiem, – praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wspomagania rozwoju i z dziećmi zdolnymi – rozwijanie zdolności twórczych – wspieranie indywidualnych zainteresowań dzieci – organizacja gier i zabaw badawczych, rozwijających zainteresowanie otaczającym światem i ekologią, – zajęcia artystyczne rozwijające uzdolnienia dzieci – zajęcia z języka angielskiego - zabawy logopedyczne usprawniające aparat artykulacyjny - ćwiczenia z elementami terapii ręki |
14:30-15:00 |
PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU, PODWIECZOREK |
15:00-17:30 |
– zabawy swobodne – zajęcia dodatkowe: akompaniament do zajęć muzycznych, język angielski, korektywa, logopedia, terapia pedagogiczna, zajęcia z psychologiem, – praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wspomagania rozwoju i z dziećmi zdolnymi – rozwijanie zdolności twórczych – wspieranie indywidualnych zainteresowań dzieci - zabawy logopedyczne usprawniające aparat artykulacyjny - ćwiczenia z elementami terapii ręki – organizacja gier i zabaw badawczych, rozwijających zainteresowanie otaczającym światem i ekologią, – zajęcia artystyczne rozwijające uzdolnienia dzieci – prace porządkowe w sali – kontakty indywidualne z rodzicami – zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym |
07:00-13:00 |
Zajęcia z psychologiem, terapeutą pedagogicznym oraz logopedą |
13:00-17:00 |
Zajęcia z terapeutą integracji sensorycznej oraz psychologiem, terapeutą pedagogicznym i logopedą |