Możesz starać się o dofinasowanie na budowę instalacji na posesji, jeśli jesteś jej:

  • właścicielem lub współwłaścicielem;
  • posiadaczem samoistnym lub współposiadaczem samoistnym.

Dofinansować możemy maksymalnie 50% kosztów kwalifikowanych. Dofinansowanie może wynieść maksymalnie 4 000 zł brutto na jedną nieruchomość.

Koszty kwalifikowane to:

  • zakup, montaż, budowa, uruchomienie elementów takich jak:
    • przewody odprowadzające wody opadowe zebrane z rynien, wpusty do zbiornika nadziemnego, podziemnego, otwartego lub zamkniętego, szczelnego lub infiltracyjnego;
    • zbiornik retencyjny nadziemny, podziemny, otwarty lub zamknięty, szczelny lub infiltracyjny;
    • instalacja rozsączająca;
  • modernizacja istniejącego systemu gromadzenia i wykorzystywania wód opadowych i roztopowych, by poprawić retencję;
  • przystosowanie istniejącego, nieużytkowanego bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe do celów gromadzenia wód opadowych i roztopowych obejmujące:
    • dezynfekcję zbiornika,
    • zakup przewodów doprowadzających wody opadowe i roztopowe zebrane z rynien, wpustów do zbiornika,
    • zakup urządzeń i elementów systemu odprowadzającego zgromadzone wody ze zbiornika,
    • instalacje rozsączające;
  • budowa ogrodu deszczowego z wykorzystaniem roślinności rodzimej charakterystycznej dla Kampinoskiego Parku Narodowego.

Ważne!
Nie dostaniesz dofinansowania na wydatki, na które dostałeś dofinansowanie z innego bezzwrotnego źródła.

Nie dostaniesz dofinansowania na:

  • opracowanie projektu instalacji,
  • zwrot kosztów prac, które wykonasz własnymi siłami,
  • eksploatację wykonanej instalacji,
  • zakup roślin rodzimych,
  • zakup ziemi.

Wypełnij wniosek o udzielenie dotacji celowej na realizację inwestycji służących ochronie środowiska i gospodarce wodnej, polegających na gromadzeniu i wykorzystaniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania. Możesz go wypełnić elektronicznie i przesłać na adres e-mail: woda@izabelin.pl. Możesz go też wypełnić w wersji papierowej i dostarczyć osobiście lub pocztą do naszego urzędu.

Do wniosku dołącz:

  • dokumentację fotograficzną istniejącej instalacji – jeśli chcesz zmodernizować istniejący system gromadzenia i wykorzystywania wód opadowych i roztopowych, by poprawić retencję;
  • pełnomocnictwo i dowód lub kopię dowodu zapłaty opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa – jeśli chcesz, by ktoś inny Cię reprezentował w sprawie dofinansowania;
  • zgodę na to, abyśmy sprawdzili, czy nie masz zaległości z tytułu podatków i opłat oraz innych danin publicznych, a także zaległości o charakterze cywilnoprawnym względem Gminy.

Gdy zweryfikujemy Twój wniosek i nie będziemy mieli do niego zastrzeżeń, zaprosimy Cię na podpisanie umowy o udzielenie dotacji celowej. Nie możesz negocjować warunków umowy.

Jeśli masz zaległości w płaceniu podatków lub innych opłat względem Gminy, nie przyznamy Ci dofinansowania, dopóki ich nie uregulujesz.

Ważne!
Dopiero gdy zawrzemy z Tobą umowę, możesz zacząć realizować inwestycję i ponosić związane z nią wydatki. Nie uznamy kosztów, które poniesiesz przed podpisaniem umowy.

Gdy skończysz instalację, musisz złożyć wniosek o rozliczenie dotacji. Dołącz do niego:

  • kserokopie faktur VAT lub rachunków ukazujących koszty kwalifikowane, jakie poniosłaś lub poniosłeś (możemy poprosić Cię o okazanie oryginałów);
  • dokumenty, które potwierdzą, że opłaciłaś lub opłaciłeś te faktury lub rachunki – jeśli płaciłaś lub płaciłeś inaczej niż gotówką albo kartą płatniczą; dokumenty te muszą zawierać nazwę sprzedawcy (wystawcy faktury), kwotę zapłaty i tytuł zapłaty (nr faktury);
  • dokumentację fotograficzną wykonanej lub zmodernizowanej instalacji.

Możemy kontrolować inwestycję w ciągu 3 lat, od kiedy dostałaś lub dostałeś od nas dofinansowanie. Będziemy sprawdzać, czy instalacja istnieje i jak funkcjonuje.

Jeśli masz pytania, skontaktuj się w Wydziałem Rozwoju i Bieżącego Utrzymania pod numerem telefonu: 22 722 86 86.

Zachęcamy też do lektury naszych publikacji: