Nowe zasady programu Czyste Powietrze weszły w życie 31 marca a wraz z nimi zmiany dotyczące audytu energetycznego. Zobacz, co musisz wiedzieć!
 
 
Masz audyt wykonany przed zmianą przepisów?
Możesz go wykorzystać, ale DPAE (Deklaracja Posiadania Audytu Energetycznego) musi być podpisana przez osobę z uprawnieniami – nawet jeśli sam audyt był wykonany wcześniej przez osobę spoza rejestru.
 
Czy musisz mieć umowę na wykonanie audytu?
Tak – jeśli wnioskujesz o dofinansowanie z prefinansowaniem. Wtedy umowa z wykonawcą audytu to obowiązkowy załącznik do wniosku. W przypadku wniosku bez prefinansowania, zawarcie umowy zależy od Ciebie.
 
A jeśli masz audyt, ale nie chcesz go rozliczać w ramach prefinansowania?
Nie musisz wtedy składać umowy – obowiązek dotyczy tylko dokumentów składanych do prefinansowania. Ale warto mieć ją dla bezpieczeństwa – dla siebie i audytora.
 
Zakupiłeś źródło ciepła w październiku 2024 i teraz chcesz złożyć wniosek?
Tak, audyt jest obowiązkowy – niezależnie od terminu poniesienia kosztów.
 
Masz więcej pytań? Wejdź na stronę programu: https://czystepowietrze.gov.pl/ lub zapytaj w punkcie konsultacyjnym w swojej gminie.